Tabung Cik Mia

01 Oktober 2014

Set Bersalin Pilihan | TANAMERA akhirnyaaaa..

Sambil menunggu husband datang kite berblog la dlu ye. Ok nak cite pasal set bersalin yang saya pilih ni. Aritu teragak-agak kan nak beli antara set bersalin NR atau TANAMERA. Akhirnya saya amik set bersalin Tanamera.. sebabnye teringat set dulu yang saya tak berapa nak pakai ehehe.. dan berminat dengan VCO dari Tanamera ni. Saya beli dari hasil carian di FB tak silap namanye Set Bersalin Tanamera Ibu & Anak Shah Alam sebabnye die boleh COD. Malas nak tunggu-tuggu set tu drpd poslaju..hehe

Nama adik ni Shana. Dielah yang hantar set bersalin saya. Dapat free gift banyak pulak tu..sabun2 dari Tanamera. Harga set ni RM335 ade 10 barang. Tapi bengkung saya jual balik hehe sebabnye tak nak pakai bengkung ikat-ikat tu, nak pakai bengkung yang lekat2 jek ..punyelah rajin kan..hihi

Dalam set ni ade 10 jenis barang macam kat bawah ni :

1.HERBA PEMBERSIH WANITA
2.HERBA MANDIAN
3.MINYAK URUT HERBA
4.TAPEL
5.BENGKUNG
6.TEH HERBA
7.PILIS
8.LULUR BADAN HERBA
9.MINYAK KELAPA DARA (VCO)
10.SABUN MANDI HERBA

So, sekarang saya dah 38minggu dan barang yang saya gunakan adalah VCO. Tu pon sekali jek saya buat urutan perinium dan setiap pagi dan malam sapu kat bawah perut. Bagi lembut katanya..hehe Ingat start harini nak minum VCO tu dan lakukan urutan perinium sebabnye dah rasa sakit-sakit la pulak.. mcm nak bersalin pon ade huhu. Ape pun saya doa semoga dipermudahkan untuk bersalin normal nanti..walaupun ni anak kedua tetap rasa takut sebab yang 1st dulu bersalin secara c-sect :)

Nanti bila dah guna set ni saya review ok.. 

Tata!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan